Портфоліо


Портфоліо
вчителя української мови та літератури
      Дубенківської загальноосвітньої школи І – ІІ ступенів




           ФЕСЬО ГАЛИНИ ГРИГОРІВНИ

                   

                                          


Автобіографія 
Я народилася 22 листопада 1971 року в с.Дубенка Монастириського району Тернопільської області. У 1979 році вступила до 1 класу Дубенківської школи, яку закінчила у 1987році . З 1987 по1989 рік навчалася в Коропецькій середній школі. Трудову діяльність розпочала у 1990році з посади старшої піонервожатої у Велеснівській НСШ . У 1991 році вступила до Чернівецького державного університету ім.Ю.Федьковича на філологічний факультет, який закінчила у 1997 році. З 1995 року працюю у Дубенківській ЗОШ вчителем української мови і літератури та світової літератури. Одружена.Чоловік Михайло -водій. Разом виховуємо дочку Оксану і сина Ігоря. На даний час проживаю за адресою: Тернопільська область, Монастириський район, село Дубенка.
 Навчання у вузі 

За період навчання у Чернівецькому національному університеті ім..Ю.Федьковича глибокий слід у пам’яті залишили викладачі Рульова Наталія Іванівна («Український фольклор»), Бабич Надія Денисівна («Давня українська література»), Бунчук Борис Іванович («Зарубіжна література. Епоха Середньовіччя та Відродження») ,Гуйванюк Ніна Василівна («Загальне мовознавство»).

Я у світі людей
У громадському житті школи займаю активну життєву позицію. У 2010 році спільно з учителем англійської мови Демчишин М.В. та членами експедиційного загону « Центральні дітлахи» підготували і подали на районний етап Всеукраїнської експедиції учнівської молоді «Любіть Україну вишневу свою» науково-дослідну роботу «Спадщина мого народу», у 2011 році - «Лемки на території села». У співпраці з учителем української мови Лех Н. В. та колективом 8 класу в 2012 році підготували та подали на Всеукраїнський конкурс «Моя Батьківщина – Україна » краєзнавчо – народознавчого напрямку « Із батьківської криниці» матеріали на тему « Великдень у моєму селі», у 2013- « Зимові обряди мого села». Вже не один рік працюю над створенням сценаріїв різноманітних урочистих заходів, що проходять у школі та поза її межами (випускні вечори ; святкування Нового року; святкування Дня учителя тощо). Готую сценарії виступу команд у конкурсах: тощо. Отримую моральне задоволення від процесу підготовки матеріалу та його представлення, роботи з дітьми, творчої співпраці з колегами. Тішать призові місця, які часто отримуємо в різних конкурсах . У вільний час люблю милуватися красою природи, читати художню літературу (М. Матіос, Л. Костенко та ін.). Важливими книгами свого життя, окрім Біблії, вважаю « Кобзар» Т.Шевченка. Подаю статті до газети «Вісті Придністров’я». Люблю працювати на землі, отримую неабияке задоволення, відчуваючи себе частинкою гармонійного навколишнього світу. У вільний від роботи час мої думки і помисли про школу. Це стало невід’ємною частиною мого життя. Люблю читати періодичну пресу, інтернетні новини, подобається спілкування у соціальних мережах, здебільшого зі своїми учнями. В цьому також відчуваю свою вчительську присутність і виховний вплив. Релакс душі знаходжу у кулінарних справах.

 Погляд на себе і в майбутнє
Найбільше ціную своє життя і життя моїх рідних. На перше місце ставлю духовність, яка завжди допомагає у непростому світі. Прагну жити за вченням Ісуса Христа. Теоретично це просто, а в кожній конкретній ситуації відчувається складна боротьба гордині і смирення, добра і зла. Намагаюсь бути щирою, відвертою, щоб мої учні бачили в мені не тільки вчителя, а й звичайну людину з проявами її сили і слабкості. Бог дав мені місію вчити дітей, і я вдячна йому, що маю можливість її виконувати. Вчу дітей, як виростити в їхніх душах різні квіти: троянди краси, ромашки любові, незабудки вірності, волошки простоти, гіацинти честі, гладіолуси перемог, чорнобривці материнства, сакуру самобутності, навіть якісь екзотичні квіти стресостійкості чи компетентності. Я не дарую їм ці квіти, а засобами літератури спонукаю дітей готувати в їхніх душах родючий грунт, ростити та дбайливо плекати свій скарб аж до повного розквіту, а потім пелюстку за пелюсткою віддавати людям і знати, що від цього не зміліє душа, а, навпаки, буятиме повноквіттям. За 24 роки, відданих школі - 4 випущених мною класів як класного керівника. Хочеться випустити у світ добрими людьми мій 6-ий клас, прагну досягти нових вершин у професійній діяльності, щоб мною пишалися учні, як і я горджуся ними. Для цього я постійно аналізую свою педагогічну діяльність, бачу позитивні сторони і незадоволена недоліками, які бентежать мене і заставляють бути у постійному пошуку нових засобів підвищення свого професійного рівня та рівня навчання і виховання моїх учнів. Звідси і випливає мій девіз:"Без вагань, не шкодуючи часу і сили, Все зроблю, щоб моїх найдорожчих людей І тривоги, і біль, і печалі лишили. Оберіг покладу біля ваших дверей".
Свої уроки і далі буду творити цікавими, сучасними, потрібними, плідними. Проводитиму позакласну роботу, братиму участь у конкурсах. А для своїх колег пропоную рецепт вчительської молодості: «Систематично вживай: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпимості, екстракт людяності. Виконуй все це ретельно і будеш вічно молодим, вчителю.»

Результати педагогічної діяльності
За період роботи у Дубенківській ЗОШ І-ІІст. я пройшла шлях професійного розвитку від спеціаліста до вчителя І кваліфікаційної категорії. Про результати педагогічної діяльності свідчить і рівень навчальних досягнень учнів протягом останніх 3 років. Мої напрацювання базуються на конкретних досягненнях моїх учнів: - 2010 рік Штангрет Тетяна « Диплом І ступеня у Всеукраїнському фестивалі – конкурсі читців « Тарасовими шляхами» - 2011 рік Заболотна Юлія « Диплом ІІ ступеня у Всеукраїнському фестивалі – конкурсі читців « Тарасовими шляхами», присвяченого дню народження Т.Г. Шевченка» - 2012 рік Штангрет Марія- учениця 5 класу ІІмісце у ІІІ Міжнародному мовно – літературному конкурсі учнівської і студентської молоді ім..Тараса Шевченка» - 2013 рік Штангрет Марія « Диплом ІІ ступеня у фестивалі – конкурсі патріотичної прози і поезії « Свята Покрова», присвяченого 200- річчю від дня народження Т.Шевченка»
Науково-методична діяльність
Своїм покликанням вважаю навчити учнів йти не тільки через терни до зірок, а й спонукати зірки зробити терни менш колючими, щоб легше було долати перешкоди. Я не беру дітей за руку і по-батьківському не веду їх дорогою життя, а вчу самим шукати свій неповторний шлях. Звідси і випливає проблема, над якою я зараз працюю: «Особистісно зорієнтоване навчання на уроках мови та літератури». Це потрібно, щоб: - Навколишню дійсність сприймати усвідомлено; - До чужої думки ставитись терпимо; - Свою думку мати, її формулювати, аргументувати, поглиблювати, і при потребі змінювати; - На помилках своїх і чужих вчитися; - Себе тверезо оцінювати і контролювати; - Наслідки своїх вчинків вміти прогнозувати; - Свої навички і знання вміти застосувати; - Розвиватися, самовдосконалюватися, кращим ставати. Основною метою моїх уроків є створення ситуацій, щоб учні думали, запитували, сперечалися, висловлювали і відстоювали свої думки, тобто, щоб мислили. Аби така робота була ефективною, атмосферу занять роблю творчою та довірливою, щоб кожен учень відчув, що його думка є рівною серед рівних, заслуговує на увагу і навіть на повагу. Адже активний та мислячий учень в майбутньому буде вільним, дієвим, компетентним, із демократичним мисленням громадянином. Саме на таку кінцеву мету націлені мої уроки. Впроваджую інформаційно-комунікаційні технології в навчально-виховний процес. Використовую інтернетні ресурси, мультимедійні презентації, матеріали компакт-дисків, що дає можливість відтворювати візуальну та аудіоінформацію (кінохроніку, уривки з художніх і документальних кінофільмів). Оскільки сучасний учень є мобільним, інтернетним і сайтовим, то я з цікавістю освоїла і стала активним користувачем «Однокласників», «Контактів», на яких постійно «зависають» мої учні. Формат і суть цих сайтів методично використовую для розвитку мислення на уроках і в позакласній роботі. Використання ІКТ допомагає за короткий час засвоїти і переробити великий обсяг інформації. Саме тому, на мою думку, наочне подання інформації має велике значення під час усіх етапів уроку. Велике значення для мене має навчання на курсах підвищення кваліфікації, відвідування уроків у своїх колег та проведення уроків в рамках методичного об’єднання вчителів української мови і літератури. На базі Дубенківської ЗОШ І-ІІ ст. був проведений обласний і районні семінари, на яких я проводила відкриті уроки та виховні заходи. Участь у конкурсах: 2011рік- Учитель року серед вчителів світової літератури – 3 місце 2012 – Учитель року серед вчителів української мови та літератури- 3 місце 2013 – Класний керівник року – 3 місце 2014- Учитель року серед вчителів світової літератури – 3 місце
Позаурочна діяльність  з предмета
Активно проводжу позакласну роботу з предмета. Як на мене, то це така система свобод, які сприяють дитячій самореалізації. Для цього я щороку проводжу тижні української писемності та рідної мови. Їх з нетерпінням чекають школярі, тому що види робіт та заходи різноманітні і ніколи не повторюються: конкурс на кращу інсценізацію художнього твору, свято «Література і мода», КВК « Прислів’я та приказки», мовознавчий турнір, філологічна гра. Мої вихованці є активними учасниками Міжнародного конкурсу знавців української мови ім.П.Яцика та Всеукраїнської гри « Соняшник».

  Навчально - матеріальна  база
У школі є навчальний кабінет української мови та літератури .У кабінеті наявна довідникова та науково-методична література, дидактичні матеріали, ілюстрації та портрети письменників , стенди відповідного інформаційного та ілюстративного змісту, словники. У класі немає комп’ютера, тому мріємо осучаснити навчальний кабінет ІКТ, що дозволить активно застосовувати аудіо та відео ресурси з предмета під час занять і в позакласній роботі.

Немає коментарів:

Дописати коментар